"Iste que ollades na fotografía,
de boina i-o lazo negro pendurado,
é, Pérez Parallé, Xosé María,
o fillo de Camilo e de María
e de Canido no Ferrol, onde foi nado.
E poeta-segrel que canta a Terra,
a ista santa Galicia asoballada;
por éla sofre, loita e berra,
denda veira da mar a ergueita serra;
no rueiro, na vila; no pobo, n-alborada.
Un poeta-segrel de luas e de estrelas;
enchido o peito de quentes irmandades;
un tolo, toleirán de ventoselas;
irmán das albres, dos ríos, das fontelas;
dos paxaros irmán nas longas soedades.
Iste que ollades na fotografía,
fixo na sua mocedade un arrenego
ao pé dun cruceiro certo día:
"que señorito endexamáis sería,
pois tería de ser: SEMPRE GALEGO".
Xosé María Pérez Parallé nació el 4 de agosto de 1909 y escribió esta "microbiografía" allá por el año 1975 dedicada a sus queridos amigos y compañeros.
El ayuntamiento de Ferrol lo nombró hijo predilecto de la ciudad y le dió su nombre a una calle en Canido su barrio natal.
4 comentarios:
Feito real.Universidade de Santiago,antes da guerra.O profesor de história narra o fin do imperio roman."Los bárbaros salen de Germania,asaltan la Galia,cruzan los Alpes,estan ante las murallas de Roma...¡Que suben por la escalera!-berra Parallé-e todos os estudiantes fixiron da clase deixando calado e aglaiado ao inspirado mestre
perdon polo erro fuxiron e non fixiron
Descoñecía esa anécdota. ¡Sempre tan ocorrente!
Quisiera saber el paradero de la campana de la capilla del antiguo Pazo de Barallobre, derribado para la construcción del actual edificio de Formación Profesional. La citada campana estaba expuesta en el museo de D. Xosé Maria Pérez Parallé situado en su propia casa en Barallobre en la zona de (O Penedo). La campana le fué cedida por el Concello de Fene (en depósito, no en propiedad). Ya fallecido Parallé se le fué reclamada a su esposa, la cual se negó a entregar. A día de hoy se desconoce el paradero de la mencionada campana. Entiendo que la campana pertenece a la parroquia de Barallobre como bien patrimonial. No puede ni debe estar en manos privadas.
Publicar un comentario